Sunday, March 16, 2014

CARA MENGHILANGKAN ECZEMA KANAK-KANAK

Ini adalah secebis pengalaman bagaimana saya bermula di dalam Shaklee ini. Jom la kita tengok serba sedikit tentang eczema ni. Ada antara ibu-ibu tidak menyedari anak-anak mereka diserang eczema.


Kawasan tubuh di mana eczema menyerang.

PUNCA ECZEMA 

Eczema biasanya bermula pada awal fasa tumbesaran seorang kanak-kanak. Ia adalah penyakit kulit yang kronik. Ia biasanya dikaitkan dengan keturunan, samaada nenek moyang kita mungkin penghidap eczema dan ia juga biasanya menyerang pada kanak-kanak yang menghidap astma serta mempunyai keturunan menghidap asthma.
Eczema di pelipat lengan.
.
Antara penyebab eczema.

Penghidap eczema akan merasa gatal dan menyengat-nyengat di kawasan jangkitan terutama apabila berpeluh. Biasanya kanak-kanak akan menggaru sehingga kawasan jangkitan luka. Anak sulong saya mempunyai eczema yang sangat teruk sejak berumur 1 tahun lagi. Kulit kawasan luka akan menebal. Sesetengah kes pula membawa pada jangkitan kuman apabila kawasan jangkitan bernanah. 


CARA MENGURANGKAN RADANG ECZEMA

1. Sapuan lotion & pelembab (yang sesuai) perlu. Kulit pesakit Eczema tak boleh kering kerana ia akan menyebabkan rasa gatal dan luka.
2. Menggunakan sabun bebas bahan kimia. Sabun yang tidak sesuai akan mengeringkan kulit.
3. Pesakit perlu dijauhkan dari kawasan yang terlalu panas dan terlalu sejuk. Terlalu panas akan menyebabkan pesakit berpeluh dan eczema kembali meradang. Terlalu sejuk pula mengeringkan kulit.
4.Ibu bapa perlu pastikan kuku anak-anak sentiasa pendek untuk elak luka dan jangkitan kuman di sekitar jangkitan.
5. Pakai pakaian yang serap peluh. Ikut pengalaman saya mmg kain Cotton la yg paling sesuai.
6. Peka pada makanan. Sesetengah makanan boleh menjadi punca eczema meradang dengan serius.
7. Mengambil supplemen yang ada EPA dan DHA. Set Eczema Shaklee sangat-sangat membantu!!!



SET ECZEMA SHAKLEE UNTUK KANAK-KANAK

Sejarah saya dan produk Shaklee bermula di sini. Anak sulung saya penghidap eczema sejak berumur 1 tahun. Dina memang tak boleh ambil produk tenusu. Jadi saya bagi susu kambing  selepas berhenti menyusukan Dina. Kulit Dina memang kronik. Bawah pelipat habis luka sebab digaru. Jumpa pakar kulit berapa kali pun tak terkira. Demi keselesaan Dina saya berkorban suami dan isteri. Tapi hasilnye hampa. Sabun herba ,krim-krim anti radang pun terlalu banyak di cuba.. Sebamed pun Dina tak boleh pakai.

Sampaila Allah gerakkan saya untuk cuba SET ECZEMA SHAKLEE. Selama ni bukan tak tau, tapi saya ragu-ragu.Bila dah baca testimoni orang lain baru teringin nak cuba. Lagipun saya tak sanggup nak teruskan penggunaan cream dari klinik tu.Ade steroid..ade kesan jangka masa panjang.TAK MAUUUU!!!


OMEGAGUARD DAN MEAL SHAKES.

Alhamdulillah, ia beri kesan yang sangat hebat.Tak sampai seminggu eczema Dina menyusut. Saya langsung tidak risau kan kesan sampingan bila anak ambil produk Shaklee sebab dah confirm tiada dadah dan ia bukan vitamin sintetik. Shaklee semulajadi.

Mula-mula saya ambil OmegaGuard. 




Menurut kajian, radang kulit mudah berlaku apabila 

kekurangan EPA dan DHA di dalam badan.Omega 3 

adalah bersifat asid lemak, omega sangat bersifat anti 

inflammatory (anti radang). Keradangan ini adalah punca 

kepada eczema. Menurut kajian, pengambilan EPA dan 

DHA boleh mengurangkan keradangan sama ada radang 

kulit, radang paru-paru dan bengkak sendi 

antaranya.Selain itu, Omega juga melembabkan sel-sel 

kulit supaya tidak kering dan dalam masa yang sama 

mengurangkan eczema yang merebak. Tetapi peratus 

eczema terjadi adalah tinggi apabila kekurangan Omega 

3.Satu sajian Omega guard Shaklee dapat membekalkan 

950mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.



Kemudian saya beri Dina Meal Shakes


Bagaimana Meal Shakes membantu dalam penyembuhan eczema? Menurut kajian, badan penghidap eczema perlukan nutrisi tambahan. Apabila nutrisi yang di ambil dari makanan tidak mencukupi, eczema mudah menyerang. Meal Shakes menyediakan 24 jenis vitamin, mineral, dan zat perlu. Ia kaya protein dan membantu pembinaan sel-sel kulit, kuku, rambut,organ, darah, imun dan lain-lain. Kulit Dina pun semakin baik dan memulih. Selera makan pun bertambah. Set ini betul-betul menjimatkan. Sekali beli tahan 3 bulan. Saya terus bekalkan anak-anak lain juga dengan set ini untuk keperluan lengkap tubuh mereka.

Perlulah di ingat ibu dan bapa semua perlu monitor pemakanan, bahan pencuci, cuaca dan persekitaran agar eczema itu tidak kembali menyerang. Hubungi saya segera, Juliana Matsah 0148222310.













No comments:

Post a Comment