Friday, February 5, 2016

PROTEIN TUMBUHAN VS PROTEIN HAIWAN

Protein bersumberkan tumbuh-tumbuhan lambat dihadamkan dan badan memerlukan banyak jenis tumbuhan bagi memenuhi keperluan asid amino. Tetapi protein haiwan pula merupakan faktor penyumbang utama lemak dalam pemakanan kita. Kebanyakan daripada kita memakan protein kebanyakannya daripada daging, telur dan produk tenusu yang selalunya tinggi saturated fat dan tinggi kolestrol.
Hmm..macammana ye??
Kita perlukan sumber protein yang tinggi kualitinya(cukup asid amino), rendah lemak dan kolestrol.
Di Shaklee, ESP (Energizing Soy Protein) adalah protein terbaik kerana ia protein berkualiti dan pada masa yang sama dengan protein haiwan yang didapati pada susu dan telur. ESP tinggi dalam protein namun secara semulajadi rendah lemak, tanpa laktosa dan tanpa kolestrol. Ia menyediakan asid amino, termasuk 9 jenis asid amino yang badan perlukan, dan tidak dapat disediakan sendiri oleh badan. Ia juga merupakan sumber terbaik untuk kalsium dan zat besi.
Tambahan pula, ESP mengandungi isoflavones, terutama genistein dan daidzein. Sesetengah produk soya diproses menggunakan alkohol yang telah menghilangkan isoflavones. ESP pula dicuci dengan air untuk mengekalkan kandungan isoflavones seperti genistein dan daidzen.



Apakah manfaat kesihatan Isoflavones
1. Mengurangkan gejala menopose
2. Mengurangkan risiko serangan jantung
Dalam kes ini, isoflavones menghentikan pertumbuhan sel-sel yang menyebabkan penyumbatan arteri. Arteri-arteri ini biasanya membentuk gumpalan-gumpalan darah yang boleh menyebabkan serangan jantung.

Perlindungan terhadap gangguan prostat dengan mencegah pembesaran kelenjar prostat lelaki iaitu melambatkan pertumbuhan kanser prostat dan menyebabkan sel-sel kanser prostat mati
3. Meningkatkan kesihatan tulang
4. Mengurangkan risiko kanser
Isoflavones boleh melawan pertumbuhan tumor kerana isoflavones bertindak melawan sel-sel kanser seperti rawatan untuk kanser

5. Isoflavones adalah antioksida
Kajian menunjukkan isoflavones mempunyai sifat antioksidan setara dengan antioksidan yang terkenal dari Vitamin E. Kekuatan antioksidan isoflavones dapat mengurangkan risiko kanser jangka panjang dengan mencegah kerosakan DNA.


Shaklee juga menggunakan soya yang disahkan non genetically modified (GMO) dan telah diperakui oleh Identity Preservation Program (IPP). Program ini sebenarnya memastikan soya yang digunakan dikawal dalam semua proses pengeluarannya.
Cegah sebelum PARAH. Protein HEBAT ini cuma berharga RM 150.00 sahaja. Ramai dah tukar mindset. Membuat sedikit pelaburan untuk kesihatan tubuh akan memberi impak positif kelak. Jangan bila dah sakit parah habis semua wang simpanan terpakai. Start amalkan ESP ini setiap hari. Anda nak tunggu lagi?
Dapatkan dari admin, Whatsapp ke 0148222310 
Juliana Matsah SID Shaklee Kuantan.
Saya shipped all over the world ya :) Whatsapp saya untuk kita bersama-sama bertukar ilmu :)
smile emoticon

No comments:

Post a Comment