Thursday, May 8, 2014

LOYA SEMASA MENGANDUNG | PETUA HILANGKAN LOYA KETIKA HAMIL

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Bagi permasalahan ini, bukan terjadi pada semua orang. Ade yang mengalami simptom yang dinamakan Morning Sickness ini semasa trimester pertama hamil. Ade yang berlarutan hingga trimester ke tiga. Sabar la dengan dugaan ini..ia pengalaman. Tapi boleh jadi juga fobia untuk yang tahap melepek dan lembik. Sampai kene ambik mc yang lama, warded, cuti tak bergaji pun ade.




Pengalaman saya yg pertama dulu memang saya loya dan muntah-muntah sampai trimester ke 3. Oh ini tandanya Allah sayang kita..betul kan? Ini yang saya buat saat saya loya-loya dulu.


1)Elak dari punca loya. Contohnye saya loya sangat dengan ayam. Jadi saya memang jauhkan dari apa2 masakkan ayam.
2)Badan memang lembik. Jadi nasihat doktor makanlah sikit-sikit.Ikut keupayaan mulut. TAPI DENGAN KERAP. Saya makan biskut lemak..ala yg brand Hup Seng tu hihi. Sekeping..sekeping. Elakla dari makan asam-asam. Tinggi pengawet  dan tinggi kandungan gula.Nanti jd hal lain pulak.
3)Sapu minyak angin. Jangan sapu kat perot pulak ye..
4)Boleh cuba yang ni..Shaklee ade vitamin yang membantu masalah ni.Peppermint - Ginger Plus Shaklee untuk wanita mengandung yang loya.Dari makan asam, baik makan yang ni. Dahla manfaat berganda-ganda. Jangan terkejut pulak nanti ye. Anda memang jadi susah nak demam. Buang air pun lancar je.
Nak tahu detailed tentang peppermint Ginger Plus? Jom baca KAT SINI.





SMS/WHATSAPP/WE CHAT
JULIANA MATSAH
0176937404
EJEN SHAKLEE KUANTAN




No comments:

Post a Comment