Tuesday, May 27, 2014

VITAMIN C SEMASA HAMIL | MASA PREGNANT MAMA MAKIN CANTIK DAN SIHAT ???





Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Sepanjang kehamilan, anda semua pasti dibekalkan dengan vitamin oleh doktor.Kalau perasan salah satunye kaler light oren..itula Vitamin C ye.


KEBAIKAN PENGAMBILAN VITAMIN C SEMASA HAMIL

√ Vitamin C atau ascorbic acid amat penting untuk baikpulih tisu dalam badan,penyembuhan luka dan parut,tumbesaran tulang dan kulit yang sihat.
√ Pengambilan secara konsiten boleh mengelakkan strechmark yang melampau pada kulit.KLIK SINI UNTUK TIPS ATASI STRECHMARK KETIKA HAMIL.
√ Vitamin C membantu badan ibu hamil melawan jangkitan penyakit dan ia antioksida dimana ia mampu melundungi sel tubuh dari rosak.
√ Vitamin C juga tolong tubuh serap iron.Ramai ibu hamil yang mengalami Hb rendah atau Anemia ketika hamil.Ia disebabkan kekurangan iron di dalam tubuh.KLIK SINI UNTUK BACA LANJUT TENTANG ANEMIA SDMASA HAMIL. Jadi anda digalakkan memakan makanan yg kaya zat besi bersama-sama sumber makanan yang juga kaya dengan Vitamin C agar badan dapat serap iron secukupnya daripada makanan itu.


>>>>KEPERLUAN VITAMIN C WANITA HAMIL

Wanita hamil umur 18 tahun  ke atas - 85 mg/sehari.



SUMBER VITAMIN C. MANE NAK DAPAT????



√ Dari sumber makanan.Contohnya Jus oren,anggur,kiwi,sayur-sayuran,cereal..

TIPS : Vitamin C akan termusnah dengan haba yang tinggi.Jadi lebih baik makan makanan yang segar.Contohnye tomato elok di makan mentah. Sayur pun digoreng separuh mentah bagi mengekalkan khasiatnye.

√ Makan supplement SHAKLEE. Senang ni..dalam bentuk pil.Shaklee ada keluarkan dua jenis..yang chewable dan yang telan terus. Boleh ambil mane2 satu ikut bajet mommy ye.

- Chewable Vita-C Plus (100 mg/ 90 biji) KLIK SINI
- Sustained Release Vita C Plus (500 mg/180 biji)KLIK SINI

Vitamin C ni ada dalam SET KEHAMILAN SHAKLEE---KLIK SINI.


Kini anda dah tahu kepentingannya.Plus anda akan dapat pulak lain-lain side effect.Shaklee ni sangat best..hihi tubuh sihat+baby sihat+kulit mama jadi cantik.

Hubungi saya segera..saya akan memberi konsultansi percuma untuk anda.

Juliana Matsah
Pengedar Sah Shaklee Kuantan
Call/whatsapp/sms
0176937404

COD AREA KUANTAN




No comments:

Post a Comment