Sunday, April 13, 2014

KEPENTINGAN KALSIUM UNTUK KEPERLUAN TUBUH | KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE

Kalsium adalah mineral yang diperlukan untuk penstabilan tekanan darah. Ia juga diperlukan tubuh untuk pembinaan tulang dan gigi yang sihat. Badan kita TIDAK menghasilkan Kalsium dengan semulajadi. Oleh itu, Kalsium boleh didapati dari sumber makanan seharian atau pun supplement Kalsium.

KEPERLUAN KALSIUM MENGIKUT UMUR DAN JANTINA



SETIAP HARI KALSIUM AKAN HILANG..

Badan akan berterusan menggunakan Kalsium untuk jantung, darah, dan sistem saraf. Tulang kita menyimpan kalsium untuk jisim kepadatan tulang yang sihat. yang ni penting agar tulang boleh support badan kita. Level  Kalsium akan terus hilang setiap masa melalui sistem perkumuhan, keguguran rambut, dan kuku. Apabila tubuh tidak mengambil sumber kalsium yang secukupnya, badan mula mengambil Kalsium yang tersimpan dalam tulang dan gigi.Lama kelamaan proses ini kan menyebabkan penyakit OSTEOPOROSIS. Ia adalah penyakit tulang rapuh. Amat kerap berlaku pada golongan orang Asia. Lihat gambar di bawah ni, jisim tulang yang normal kelihatan padat manakala yang tidak normal kelihatan berongga. Pada suatu tahap yang lebih teruk, pesakit Osteoporosis boleh menjadi lumpuh.
Jisim tulang normal dan jisim tulang Osteoporosis.

Bila kalsium yang tersimpan dalam tulang makin berkurang, bagi menampung keperluan badan, badan akan terus ambil kalsium yang tersimpan dalam gigi, kuku, dan rambut. Gigi mudah reput, kuku jadi patah, rambut pula lebih banyak gugur. Bila jisim tulang tak padat, aktiviti seharian terbatas. Tulang mudah patah, badan juga selalu sengal-sengal.

Jadi ---->KALSIUM MEMANG PENTING!!!

Perlu ada sumber Kalsium dari luar. Contoh makanan yang mempunyai kalsium adalah yogurt, roti, dan susu. Persoalannya adakah kita mengambilnya setiap hari??Kalau ambil pun mencukupi ke dengan keperluan badan? Cara paling mudah adalah supplement Kalsium. Jom tengok Ostematrix Shaklee..

OSTEMATRIX SHAKLEE



Perbezaan Shaklee :

Kalsium yang isinya seimbang memastikan kadar serapannya 99%. Ostematrix Shaklee mempunyai formula unik. Dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi Kalsium, magnesium, fsforus, dan vitamin D, Zinc, Kumprum, Manganes, dan boron. Kebanyakan pil kalsium di pasaran hanya mengandungi kalsium semata-mata. Shaklee betul-betul menghasilkan pil kalsium yang berkualiti. Nutrien-nutrien yang terdapat di dalamnya akan membantu penyerapan kalsium ke dalam tubuh dan tulang.

VITAMIN D DALAM OSTEMATRIX

berperanan melindungi tulang dan meningkatkan penyerapan Kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang dan juga menguatkan kerangka. Kekurangan vitamin D juga akan menyebabkan kepadatan tulang menurun. Jadi, kalsium dan vitamin D amat berkait rapat.

MAGNESIUM DALAM OSTEMATRIX SHAKLEE
Ia menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga,pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pada pesakit jantung, menghalang endapan kalsium (melarut dan mengurangkan pembentukan batu karang).

ZINC, BORON, MANGANES DAN KUPRUM DALAM OSTEMATRIX SHAKLEE
Ia memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot,menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang osteoporosis.

KEBAIKAN OSTEMATRIX SHAKLEE

-Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka,gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh,eczema,gusi berdarah dan meransang darah untuk memekat.
-Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600 mg Kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas,kekejangan, sakit sendi dan artritis.
-Meringankan stress - Ianya menimbang tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf,penenang saraf, menggalakkan tidur yang selesa, memperbaiki jantung berdebar,gementar,mimpi buruk, dan stress.
-Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000 mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu dalam pembuanagn air kecil.
-Pengalkalian tubuh - Kalsium berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kasium membantu sel menyerap nutrient dan meransang detoksifikasi.

BUAT PILIHAN YANG BIJAK

JANGAN SEGAN..ADD WHATSAPP SAYA

JULIANA MATSAH

0176937404



No comments:

Post a Comment