Tuesday, September 23, 2014

ALFALFA COMPLEX

Assalamualaikum.

Di sini saya terangkan dengan lebih terperinci tentang ALFALA COMPLEX yang merupakan signature Shaklee dan menjadi kegilaan ramai pengguna.




Sesungguhnya Allah menjadikan sesuatu itu dengan penuh kebaikan dan manfaat. Didatangkan dalam bentuk pil dan mudah ditelan. Ia dibuat daripada tanaman Alfafa (Medicago sativa) terpilih..Shaklee hanya guna yang bebas bahan cemar seperti baja kimia,racun dan sebagainya.



Digunakan oleh manusia sejak 2500 tahun dahulu dan dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.

1 tablet  = 300 mg alfalfa

Manfaat utama :



Mencuci hati, darah dan usus - ia sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, buang toksin dari badan, bersihkan hati, kolon (usus), darah dan mencantikkan kulit dan otot. Ia mampu menganjalkan otot vagina wanita yang lnggar akibat bersalin.

Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan,ulat air

Membaiki masalah hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Singkir lemak dan kolestrol - kajian klinikal mendapati amalan memakan alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, sekaligus mencegah sakit jantung, strok dan darah tinggi.

***Hanya Alfalfa sahaja mengandungi SAPONIN, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol, SUBHANALLAH***

Melawan tumor - ia akan mengalkalikan badan dan memperbaiki selsel kanser dan membuang tumor (dos yang sesuai)

Mencegah / merawat atritis - Melegakan sakit artritis dan kesakitan. Orang Eropah dah lama amalkan minum teh alfalfa untuk masalah artritis.

Milkbooster - terbukti membanyakkan susu badan untuk wanita menyusu anak.

Masyaallah .. istimewanya Alfalfa. Rugi tak amalkan. Detox badan agar lebih sihat dan mudahlah kita beribadah. Sesungguhnya semua yang kita lakukan adalah kerana Allah dan juga dengan izin Allah.

I am Juliana Matsah, your Shaklee Indipendent Distributor at Kuantan, Pahang.

Delivery throughout Malaysia.

Call/SMS/WHATSAPP : 0176937404
FB : Juliana Matsah



No comments:

Post a Comment