Friday, September 26, 2014

TIPS KURUS CARA SEMULAJADI

Assalamualaikum.

Obses nak kurus? Kita fokus yang ni- - -berat badan yang ideal. Banyak cara kan? Iklan di FB atau majalah memang mengiurkan..contohnye, HILANG BERAT BADAN 10 KG SEMINGGU!!!emm memang popular tu. Semua bergantung pada anda. Pada asasnya kebanyakan produk pelangsingan mengandungi campuran dadah.Ya, berat turun mendadak, tetapi memberi kesan buruk yang membawa kepada kematian.

Anda boleh ikut tips kurus cara semulajadi ini. Semoga memberi manfaat buat anda semua..



1. Elakkan makan di depan televisyen. Bila dah jadi tabiat, berat badan akan meningkat sebab biasanya kita akan kunyah makanan ringan di depan televisyen.

2. Jika anda makan tiga kali hidangan sehari, tukar ia menjadi 6 hidangan mini sehari. Ini untuk elakkan lapar dan anda akan makan banyak semasa waktu makan hidangan utama (nasi).








3. Makan makanan yang tinggi serat seperti pisang. Pilihla dari sumber semulajadi.

4. Lebih baik tabiat makan keropok di tukar kepada semangkuk buah-buahan yang berwarna-warni.






5. Minum air yang banyak 1 jam sebelum makan hidangan utama..ingat, 1 jam sebelum ya..


6. Berjalan lah 10 ribu langkah sehari. Di sini psikologi memainkan peranan. Jika anda kata penat lelah berjalan di trek, anda ubah pula pergi berjalan di shopping complex.

7. Minum air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari agar pembuangan najis lancar dan perut tidak buncit.

8. Jika anda penggemar jus buah, pastikan anda pilih yang semulajadi. Jus dipasaran telah dicampur pelbagai bahan, terutamanya gula yang tinggi dimana ia akan menyukarkan proses penurunan berat badan anda.

9. Kunyah makanan dengan perlahan (20-30 kali) kerana ia memperlahankan proses anda makan. Jadi perut lebih cepat kenyang.

10. SET SLIMMING SHAKLEE..semestinya dari sumber semulajadi!!


            

Untuk dapatkan Set Slimming Shaklee ini, anda boleh hubungi saya melalui sms/call/whatsapp di nombor 0148222310. COD area Kuantan dan penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Khidmat nasihat secara percuma akan diberikan supaya anda membeli produk yang sesuai mengikut keperluan anda.

No comments:

Post a Comment