Monday, September 21, 2015

TIPS HILANGKAN JERAWAT




Isu jerawat di muka sudah biasa. Tetapi jerawat ini boleh menjadi sesuatu yang luar biasa dan  menjadikan seseorang berasa rendah diri. Saya nak kongsi sedikit tips menghilangkan jerawat.

Berikut merupakan  kajian yang dijalankan oleh The American Journal of Clinical Nutrition :-





Penerangan :-

Kajian dijalankan terhadap 44 lelaki dengan masalah jerawat yang biasa hingga lah yang serius. Mereka dikehendaki mengambil makanan rendah Indeks Glikemik (IG) seperti roti penuh bijirin, pasta dan buah. Selepas 12 minggu, terdapat hasil yang sangat menakjubkan apabila jerawat mendadak berkurang dan berat badan menurun.

INDEKS GLIKEMIK


Makanan yang terlalu tinggi karbohidrat mempunyai IG yang tinggi. Makanan tinggi karbohidrat
 cepat di cerna dan di serap, lalu kadar gula dalam darah meningkat. Paras insulin juga meningkat. Ia akan meningkatkan rembesan hormon yang menghasilkan jerawat.




Istimewanya Shaklee kerana telah menyediakan Energizing Soy Protein (ESP) yang tinggi protein dari sumber soya . Saya gelar ESP sebagai magic powder. Lihat IG ESP Shaklee :-





Anda boleh mencuba ESP sebagai diet harian anda bagi mengurangkan jerawat di muka. Selain itu, ESP juga baik untuk kulit kerana Protein adalah makanan kepada sel. Baca article khas ESP di sini. Saya turut jatuh cinta selepas mengamalkan ESP secara konsisten. Kulit saya yang kering bertukar menjadi lembab dan normal. Berat badan juga berjaya diturunkan secara selamat (tanpa berlapar) dan berkala sehingga mendapat BMI yang sihat.

Sekarang, pilihan untuk menghilangkan jerawat di tangan anda. Jagalah pemakanan. Anda patut cabar diri anda. Jika anda mahu kelihatan lebih yakin dan mahu kulit sihat, jom ber ESP !!! Harga ESP hanyalah RM 150.00 tidak termasuk penghantaran. Hubungi saya Juliana Matsah bagi mendapatkan ESP anda dengan segera.

Juliana Matsah
Si giler ESP
0148222310

No comments:

Post a Comment